• 1 października 2022

Co to jest układ napędowy z wałem?

  • Wał napędowy to wirująca rura z łącznikami zwanymi żółtkami, która przenosi moc z silnika na koła pojazdu.
  • Wały napędowe są szeroko stosowane w przemyśle motoryzacyjnym ze względu na zdolność do konsekwentnego przenoszenia dużych ilości mocy wirowania (momentu obrotowego) z silnika na koła, co pozwala na poruszanie się pojazdu. Bez przeniesienia mocy (momentu obrotowego) pomiędzy poszczególnymi elementami, nie można poruszać się do przodu.
  • Aby napędzać rower, silnik zastępuje się wałem korbowym napędzanym siłą ludzkich pedałów; moment obrotowy lub moc przenoszona jest przez wał napędowy na koło napędzające rower do przodu. W połączeniu z silnikiem elektrycznym otrzymujemy ebike z napędem na wał.

Dlaczego warto zastosować napęd z wałkiem w rowerze elektrycznym?

  • Napędy z wałkiem działają w stałym tempie wydajności i osiągów bez konieczności regularnych regulacji lub konserwacji. Zamknięty układ napędowy zapewnia kilka korzyści:
  • Bezpieczeństwo: Brak niebezpieczeństwa uwięzienia odzieży lub palców w zamkniętych przekładniach.
  • Czystość: Przekładnie nie mogą dostać się smarem na ręce lub odzież.
  • Długowieczność: Przekładnie zapewniają stabilną wydajność przez długi czas.
  • Zmniejszona konserwacja i naprawa: Przekładnie są mniej podatne na uszkodzenia i wymagają mniejszej ilości regulacji lub czyszczenia.
     

Tradycyjny system napędu wałka w rowerze

Podczas gdy tradycyjne wały napędowe były używane w rowerach od końca XIX wieku, zastosowanie w rowerach nie było łatwe i okazało się nieudane i nietrwałe z powodu dwóch głównych wad, które Honbike wyeliminował dzięki swojej opatentowanej technologii napędu wału.

1. Zębatki w tradycyjnym systemie napędu wałkowego są wystawione na zewnątrz skorupy i nie są w pełni uszczelnione. Woda, brud, piasek i inne zanieczyszczenia mogą łatwo dostać się do układu przeniesienia napędu, niszcząc smarowanie i uszkadzając koła zębate, co wymaga częstej konserwacji, czyszczenia i naprawy.

2. Tradycyjny dwustronny system napędu wału nośnego brakuje stabilności.Połączenie między tradycyjnym napędem wału a przekładnią tylnej piasty jest zamocowane za pomocą śrub, które stale muszą być regulowane, aby zapewnić precyzję zazębiania się kół zębatych (tj. wyrównanie dwóch powierzchni kół zębatych, aby pasowały do siebie pod idealnym kątem, sugerują, że może możemy mieć obraz pokazujący prawidłowe zazębianie się kół zębatych i nieprawidłowe zazębianie się kół zębatych. Przydatne będzie również pokazanie, czym są dwie strony wału napędowego roweru)

Po jeździe przez pewien czas, koła zębate na piaście będą poruszać się do przodu i do tyłu, co powoduje, że przekładnia traci precyzję, szczelina między kołami zębatymi zwiększa się lub zmniejsza, słychać nienormalne dźwięki w miarę zazębiania się kół zębatych, a w ciężkich przypadkach może dojść do zwichnięcia lub zakleszczenia kół zębatych.

Jeśli tak się stanie, rowerzysta będzie "wchodził w powietrze", tak jak w przypadku zejścia z krawężnika, który został źle oceniony (wszyscy byliśmy tam) lub biegi utkną - to zwiększa ryzyko obrażeń.

System napędu wałka Honbike

  • Płaszcz wału napędowego, początkowo zaprojektowany w celu uszczelnienia elementów, jest zintegrowany jako część ramy roweru. Ta specjalnie zaprojektowana powłoka i integracja z ramą przenosi naciski mechaniczne (ściskanie, ścinanie i skręcanie) na koło, pozostawiając jedynie wewnętrzne przekładnie, które mają znosić moment obrotowy obracającego się wału. W przeciwieństwie do tradycyjnych przekładni napędzanych wałkiem, HONBIKE przekładnie 's muszą wytrzymać jedynie moment obrotowy. Dzięki temu koła zębate są mniej podatne na odkształcenia w długim okresie eksploatacji, co wpływa na sprawność przekładni i sprawia, że są one trwalsze przy większej dokładności i niezawodności.
  • Podobnie jak wiele pojazdów elektrycznych pozbywa się tradycyjnych skrzyń biegów i sprzęgieł, wprowadzamy naszą technologię napędu wałka do rowerów elektrycznych, wykorzystując silnik elektryczny i różne czujniki, aby umożliwić inteligentne zarządzanie prędkością i momentem obrotowym.

Top