• 30 września 2023

Jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych sposobów dojazdu do pracy w Niemczech, podobnie jak w większości innych krajów europejskich. Jest to nie tylko zdrowszy, ale i szybszy sposób podróżowania. Jazda na rowerze pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas, a także jest bardzo korzystna dla zdrowia. A co najlepsze, jest to przyjazny dla środowiska sposób podróżowania i przemieszczania się.

Prawodawstwo Unii Europejskiej


Prawodawstwo Unii Europejskiej skutkuje dość jednolitym podejściem do przepisów dotyczących pojazdów elektrycznych i rowerów elektrycznych w większości krajów europejskich. Dyrektywa UE 2002/24/WE zwalnia niektóre modele rowerów lub rower elektryczny modeli rowerów z obowiązku uzyskania homologacji typu. Jest tak pod warunkiem, że są one wyposażone w układ wspomagania pedałowania i pomocniczy silnik elektryczny o ciągłej mocy znamionowej 0,25 kW/250W. Gdy pojazd osiągnie prędkość 25 km/h (15,5 mph) lub rowerzysta przestanie pedałować, moc ta będzie stopniowo spadać, a w końcu zostanie odcięta.


Niemcy to kraj przyjazny rowerzystom. Zwracają szczególną uwagę na drogi i warunki dla wszystkich rowerzystów, zapewniając im możliwie najlepszy sposób bezpiecznego przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego. Obywatele Niemiec niemal całkowicie zmienili swój styl życia, jeśli chodzi o dojazdy do pracy i z pracy. Korzystanie z samochodu jest niemalże ostatecznością. Rowery i e-rowery stały się bardziej popularne w czasie pandemii, co doprowadziło do gwałtownego wzrostu sprzedaży i popytu. Wszystko to wywołało potrzebę uregulowania niemieckiego prawa rowerowego.


Turyści w Niemczech często chcą wsiąść na rower, rower elektryczny lub rower składany i włączyć się do ruchu ulicznego. Jednak w Niemczech obowiązują pewne prawa dotyczące rowerów i rowerów elektrycznych, o których muszą wiedzieć wszyscy obecni i przyszli rowerzyści. Wiele przepisów dotyczy także rowerów elektrycznych, ponieważ niektóre typy rowerów elektrycznych mogą zaliczać się do kategorii rowerów.

 

Niemieckie przepisy dotyczące jazdy na rowerze


Niemcy są krajem rygorystycznym, jeśli chodzi o przestrzeganie prawa i przepisów, a to samo dotyczy rowerów i rowerów elektrycznych.


1. Ogólne wymagania dotyczące rowerów




Masa nie przekracza 55 kg
; -

Prędkość minimalna/maksymalna powinna wynosić od 6 do 20 km/h


; - Każdy rower lub e-rower musi być wyposażony w reflektory/reflektory boczne i dzwonki;

- Każdy rower lub e-rower musi mieć dwie oddzielne hamulce.

Wszystkie te elementy są niezbędne i muszą działać, aby rowerzyści mogli włączyć się do niemieckiego ruchu drogowego.
Brak lub niedziałający dzwonek lub hamulec: 15 euro; -
Uszkodzone
lub
brakujące oświetlenie

roweru:

20e;
- Jazda bez świateł w nocy, słaba widoczność, zaciemnienie lub zabrudzenie świateł: 20e;

 


2. Prawo jazdy na rower


Do prowadzenia roweru lub roweru elektrycznego w Niemczech nie jest potrzebne prawo jazdy. Wystarczy, że mają ukończone 14 lat.



3. Tylko jedna osoba na rower/e-rower


Prawo niemieckie zezwala na przewożenie tylko jednej osoby na jednym rowerze/rowerze elektrycznym. Jazda na rowerze z dziećmi poniżej 7 roku życia jest dozwolona tylko wtedy, gdy na rowerze zamontowany jest fotelik samochodowy lub specjalna przyczepka.


4. Połóż ręce na kierownicy


Jazda na rowerze w Niemczech wymaga, aby rowerzyści trzymali ręce na kierownicy. W przeciwnym razie można narazić się na utratę bezpieczeństwa i karę grzywny.


5. Parkowanie


Niemcy zezwalają na parkowanie rowerów w dowolnym miejscu. Nie powinno to jednak nikomu przeszkadzać ani zagrażać. Najlepiej jest parkować rower/e-rower tam, gdzie parkuje większość rowerów. Jednak spowodowanie zablokowania drogi grozi mandatem w wysokości 70 euro.


6. Sposób używania kasku


Nie ma oficjalnego prawnego wymogu noszenia kasku podczas jazdy rowerem lub rowerem elektrycznym. Decyzja należy do rowerzysty. Jednak, noszenie kasku podczas jazdy jest zdecydowanie zalecane. Jest to podyktowane bezpieczeństwem osobistym i zmniejsza prawdopodobieństwo poważnych urazów mózgu lub głowy w razie wypadku.


7. Metoda z użyciem słuchawek


Nie ma przepisów zabraniających noszenia słuchawek podczas jazdy rowerem. Możesz samodzielnie regulować głośność, aby zachować czujność i zwracać uwagę na otaczający Cię ruch podczas jazdy.


8. Ubezpieczenie


Jeśli regularnie jeździsz na rowerze, jednym z najważniejszych ubezpieczeń niemieckich, jakie będziesz potrzebować, jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Pierwszym jest ubezpieczenie zdrowotne, drugim - ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. Posiadanie takiego ubezpieczenia jest bardzo ważne, jeśli spowodujesz obrażenia ciała lub uszkodzisz czyjąś własność. W przypadku jazdy na rowerze obejmuje ono wszystko, od potrącenia pieszego podczas spaceru po ścieżce rowerowej, po przewrócenie się zaparkowanego roweru i uszkodzenie samochodu lub innego mienia.

Przepisy ruchu drogowego dotyczące jazdy rowerem w Niemczech

Niemieckie przepisy dotyczące rowerów odnoszą się także do zasad poruszania się po drogach rowerowych. Oznacza to, że rowerzysta musi się do nich stosować, tak samo jak w przypadku prowadzenia samochodu. Oto kilka bardziej szczegółowych przepisów rowerowych, które mają zastosowanie do jazdy rowerem w Niemczech:

1.Nie pij i nie jedź rowerem

Jest to najważniejsza zasada jazdy rowerem w Niemczech. Jazda na rowerze pod wpływem alkoholu, narkotyków lub leków jest surowo zabroniona. W przypadku zatrzymania przez policję i kontroli, rowerzysta może zostać oskarżony o popełnienie przestępstwa.

2.Zakaz trzymania telefonu w ręku podczas jazdy rowerem

Ważną zasadą, która obowiązuje w przepisach ruchu drogowego, jest zakaz trzymania telefonu w ręku podczas jazdy rowerem. Jest to poważne wykroczenie, za które w razie zatrzymania przez policję grozi mandat.

3.Jazda rowerem po pasie ruchu dla rowerów

Jeśli jest to możliwe, jazda po pasie rowerowym jest koniecznością. Jest to bezpieczniejsze zarówno dla rowerzysty, jak i dla innych uczestników ruchu. O ile nie ma przeszkód, rowerzyści muszą jeździć po wyznaczonych pasach. Pasy takie są zwykle oddzielone krawężnikiem od jezdni, mają przedłużenie chodnika w innym kolorze lub wzorze, albo są oznakowane namalowanym schematem rowerowym.

4.Nigdy nie jeździć rowerem po autostradach i drogach samochodowych

Ponieważ jest to niebezpieczne, jazda rowerem po autostradach i drogach samochodowych jest w Niemczech surowo zabroniona.

Honbike dąży do rozszerzenia globalnego rynku, a nasze produkty są zgodne z przepisami i regulacjami obowiązującymi w różnych krajach. prawo dotyczące rowerów elektrycznych i przepisami obowiązującymi w różnych krajach. Tak więc, jeśli mieszkasz lub planujesz podróż do Niemiec, możesz wziąć nasz składany rower HF01 i rozpocząć łatwą i przyjemną podróż.

Top